Festival


patronage
2018

patronage 2018

Liebe Filminteressierte, liebes Publikum!Portrait Sandra FRAUENBERGER

Bereits zum 15. Mal ermöglichen uns die FrauenFilmTage einen Blick auf und hinter die Leinwand der sonst meist verborgen bleibt. Sowohl die Geschichten der Figuren, als auch jene der Filmschaffenden zeigen auf vielfältige Weise welche Herausforderungen am Weg in eine gleichberechtigte Gesellschaft noch vor uns liegen. Gleichzeitig machen sie Mut, ermöglichen Austausch und dienen als Vorbilder. Gerade in Zeiten der frauenpolitischen Rückschritte, kann es davon gar nicht genug geben!

Die FrauenFilmTage schaffen Raum für wichtige Diskussionen, berührende Erlebnisse und unterhaltsame Abende. Ich wünsche allen Beteiligten und BesucherInnen eine anregende Zeit und spannende FrauenFilmTage 2018.

Ihre Wiener Frauenstadträtin
Sandra Frauenberger

photo: © PID/Bohmann


retrospective
2018 // Lisa Oláh (Casting)

retrospective 2018 // Lisa Oláh (Casting)

Vita

The retrospective of the Vienna Women´s Film Festival 2018 is dedicated to Lisa Oláh and the subject of Casting. Her casting for Ruth Beckermanns THE DREAMED ONES was a major success, and the film won the main prize of the Diagonale film Festival in 2016. Current works of Oláh are LICHT for Barbara Albert, COPS for Stefan Lukacs and NEVRLAND for Gregor Schmidinger.

Together with Lisa Oláh and collegues we will give the audience insight into the task of casting of professional as well as amateur actors, exploring processes of discovery as well as the workflow of a segment of filmmaking that rarely gets the spotlight.

Interview (in german)

Die FrauenFilmTage stellten Lisa Oláh einige Fragen zu ihrer Arbeit als Casterin.

Wann beginnt deine Arbeit?

Eigentlich mit der Projektentwicklung. Nach dem Drehbuch bin ich das erste Department, das mit der Arbeit beginnt, oft ist das Drehbuch noch nicht ganz fertig.

photo: © Stefan Oláh


tribute
2018 // Ula Stöckl (80th birthday)

tribute 2018 // Ula Stöckl (80th birthday)

Vita

Her Film THE CAT HAS NINE LIVES (1968) is considered to be the first feminist film of the BRD. During her career as a filmmaker she made over twenty films and produced and wrote the script for most of them. Many of her films reflect the lives and experience of women. Her usage of visual language pushes the boundaries of a conventional film narrative and therefore creates a unique approach, where dreams, fears and the unsaid are legitimate part of reality.

Ula Stöckl´s films were presented at numerous international film festivals and she worked over twenty years in selection committee for the Berlinale as well as for other festivals and served on the board of juries in festivals such as Festival International de Films de Femmes in Créteil and the Venice Film Festival.

Currently she lectures on directing, women and film at the University of Central Florida.

pen portrait (YouTube 5′)

 

We are looking forward to greet Ula Stöckl in Vienna from 4.3 to the 6.3.

photo: © Ula Stöckl


trailer
2018

trailer 2018

photos

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Opening


Consolation prize


Retrospective


Tribute


Das kleine Vergnügen


Academy


Guests


Symposium



thanks
2018

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